انواع خرید نخ های بخیه و مشخصات هر یک از آنها

دانلود آهنگ های جدید ایرانی موزیک بند

انواع خرید نخ های بخیه و مشخصات هر یک از آنها



بعد از هر عمل کوچک یا بزرگ ، باید برش بدن با بخیه بسته شود. انتخاب نخ مورد استفاده برای این کار نیز مستلزم استفاده از حساسیت و دقت بالا است که از ویژگی های خرید نخ بخیه https://sedanmed.ir/product-category/medical-supply/surgical-consumable/suture-thread/ تولیدکنندگان این نخ است.
انواع بخیه های جراحی بر اساس فاکتورهای مختلفی از جمله قطر بخیه ها ، طبیعی یا مصنوعی و قابلیت جذب یا عدم جذب آنها است. نخ های تک لایه یا چند لایه ملاک دیگری برای طبقه بندی آنهاست.
هنگام خرید تجهیزات پزشکی جراحی ، توجه به این نکات کاملاً ضروری است.
در این مقاله ، ما به این دسته ها نگاه خواهیم کرد و مختصراً به مشخصات هر یک خواهیم پرداخت.
انواع نخ ها بر اساس روش بافت
نخ های مورد استفاده در جراحی براساس روش تهیه یا ساختار آنها است. این نخ ها همچنین برای استحکام کافی جهت استفاده در هنگام دوخت قطعات بدن لازم است. به همین دلیل ، با درخشش آنها ضخامت و دوام لازم را به دست می آورند. برای انجام این کار ، در صورت لزوم ، چندین لایه از این نخ ها جمع شده و به روشی خاص ترکیب می شوند.
مطابق این دسته ، بخیه ها یا بخیه های جراحی به انواع تک لایه و چند لایه تقسیم می شوند. هر یک از این نخ ها در موارد مختلف جراحی استفاده می شود. تفاوت اصلی بین آنها دوام بالاتر نوع چند لایه نسبت به تک لایه است که باعث افزایش طول عمر آنها می شود.
این نوع نخ های چند لایه به احتمال زیاد باعث عفونت بعد از عمل می شوند. از طرف دیگر بخیه های تک لایه علی رغم دوام کمتر و عمر کمتر ، کمتر آلوده می شوند. این خاصیت برای نخهای تک لایه امتیازی است که استفاده از آنها را در عملیات ظریف و ظریف امکان پذیر می کند.
جداسازی نخ های خیاطی بر اساس قابلیت هضم
انواع بخیه ها نیز بر اساس توانایی جذب آنها در بدن طبقه بندی می شوند. قبلاً همه بخیه های مورد استفاده در جراحی ها قابل جذب نبودند و پس از یک دوره جراحی و بهبودی ، جای زخم و برش توسط پزشک مربوطه برداشته شد یا برای همیشه روی بدن باقی ماند.
امروزه نیز از این نوع بخیه های جراحی استفاده می شود. این ویژگی کار با عملیات داخلی بدن را آسان می کند. البته دوام این الیاف گاهی حیاتی است و با توجه به تشخیص پزشک انجام می شود.
برخی از انواع نخ های غیر جاذب به شرح زیر است
نخ نایلونی طبیعی و تک لایه است. این نخ دارای مقاومت زیادی است. اما گره های آن در جراحی چندان قابل اعتماد نیستند.
از پلی پروپیلن ، یک درز مصنوعی تک لایه ، در جراحی های ترمیم پوست استفاده می شود. دوام این نخ آن را برای جراحی های حساس مانند جراحی عروق کرونر قلب و جراحی های ظریف هنگام تولد مناسب می کند.
ظرفیت جذب بالای این نخ گران قیمت با احتمال آلرژی و مشکلات بعد از عمل بسیار کم است و استفاده از آن کاملاً تخصصی و بسیار دشوار است.
بخیه ابریشم یا ابریشم نوع دیگری از بخیه های جراحی با منشا طبیعی است. این نخ در عمل دارای مزایای مفید بسیاری است. اما احتمال نسبتاً بالایی نیز برای عفونت وجود دارد که به عنوان یک نکته منفی در نظر گرفته می شود.
پلی استر آخرین مدل دوخت نخ است که نوعی مصنوعی و چند لایه است و دارای بافت پیچیده و پیچیده ای است.
کدام نوع بخیه برای کدام عمل مناسب است؟
علاوه بر ظاهر و دسته بخیه های جراحی ، کاربرد آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. انواع عمل ها و بافت هایی که انجام می شود متفاوت است. برخی از پارچه ها بسیار ظریف هستند و به عملیات ظریف و ظریف نیاز دارند.
نخ مورد استفاده در این عملیات به همان اندازه ظریف و دارای بافتی خاص است. اما بافت های سخت و ضخیم به نخ هایی با ضخامت و دوام بیشتر نیاز دارند. تشابه درجه بندی ضخامت بخیه ها را با حرف O نشان می دهد. هرچه ضخامت نخ کم باشد و بافت و بافت آن ریزتر باشد ، تعداد آن بیشتر است. از این نخ ها در نخ های ظریف و عملیات حساس تر استفاده می شود.
بخیه های جاذب به انواع زیر تقسیم می شوند:
روده یک بخیه تک لایه است که به طور گسترده ای برای سزارین استفاده می شود. این نخ ریشه طبیعی و حیوانی دارد.
پلی دیوکسانون یا PDS که تک لایه و مصنوعی است. از این نخ در بخیه های نرم و بافتهای ظریف مانند جراحی شکم و قلب استفاده می شود.
پلی گلیکون یک نخ مصنوعی یک لایه برای استفاده عمومی است. اما بهتر است در قسمت هایی از بدن که سلول های عصبی زیادی دارند از آن استفاده نشود.
پلی گلاکتین یک نخ مصنوعی با منشا مصنوعی است و در جراحی های دست و صورت مورد استفاده قرار می گیرد.
الیاف جاذب با منشا طبیعی معمولاً آلرژی های زیادی ایجاد می کنند و منبع عفونت های بعد از عمل هستند.
۱ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.