سوغات زنجان چه تفاوتی با سایر سوغات دارد؟ آیا فروشگاه اینترنتی سوغاتی زنجان دارید؟

بازدید از زنجان برای هر گردشگری امری ضروری است، زیرا این شهر یکی از سوغاتی‌ترین شهرهای ایران با غذاهای لذیذ و صنایع دستی منحصر به فرد است.

امروز قصد داریم سری به زنجان بزنیم تا با سوغاتی های خوشمزه اش عزاداری کنیم. یک سوغات منحصر به فرد زنجان می تواند چاقو یا کاردستی یا مقداری شیرینی و غذا باشد. وقت آن است که چمدان خود را خالی کنید زیرا قرار است به طور کامل با سوغاتی های زنجان پر شود. با رهی نو همراه باشید.

 

معرفی سوغات زنجان


زنجانی ها علاوه بر موم، نقره، ملیله دوزی و گلدوزی، چاقو و قالی بافی به صنایع دستی نیز می پردازند. شما آزادید هر سوغاتی که دوست دارید بیاورید. اگر به سراغ غذاهای لذیذ از جمله شیرینی و نان های سنتی بروید، می توانید عشق زندگی تان را بیشتر خوشحال کنید.حتی محصولاتی مانند پیازچه می توانند آنها را خوشحال کنند. در سفر امتحان شیرینی زنجانی را فراموش نکنید. این نان و شیرینی خوشمزه زنجانی را با هم میل می کنیم.

لیست صنایع دستی زنجان


صنایع دستی همیشه همراه با غذا از محبوبیت خاصی برخوردار بوده است. اگر می خواهید چیزی ارزشمند و ماندگار را به خانه بیاورید، قطعاً صنایع دستی بهترین سوغات زنجان است.

 

چاقوهای معروف زنجان


 

چاقوهای زنجانی یکی از معروف ترین سوغاتی های این شهر است. در زنجان، صنعت چاقوسازی نسل‌های متمادی محبوبیت خاصی داشته است و معرفی دستگاه‌های پیشرفته چاقوسازی محبوبیت و جذابیت خود را حفظ کرده است. چاقوی زنجان از فولاد ضد زنگ ساخته شده و پس از گرم شدن و چکش زدن تیز می شود. در زنجان انواع چاقوها را بر اساس کارکردشان می توانید پیدا کنید و همچنین بادوام هستند.

چاقو زنجان


این کیفیت بالا در تیزی چاقوهای زنجان مشهود است. جنس دسته آنها نشکن، نسوز و دارای تیغه های ضد زنگ هستند و به ساخت بهترین چاقوهای آشپزخانه معروف هستند. ساخت چاقو در زنجان به دوره هخامنشیان برمی گردد. چاقوهای زنجان همه با چاقوهای دیگر متفاوت هستند و چاقوهای آشپزخانه دنیای خاص خود را دارند.

 

هنر دست زنجانی، گلدوزی روی ملیله

 

گلدوزی روی ملیله به قرن دهم می رسد و یکی از قدیمی ترین صنایع دستی زنجان است. سلجوقیان و صفویان دوره‌های سلطنتی بودند که این صنعت در آن شکوفا شد. این امر مسلم است که ملیله کاری در آثار تاریخی زنجان سابقه ای طولانی دارد. در زنجان فلزکاری یکی از هنرهای بومی قبل از دوران پهلوی بود. نقوش بی نظیر بته جکه، فرنگی و پیچک را در بازارهای زنجان مشاهده کنید. سوغاتی های زنجان احتمالا از خاطره انگیزترین سوغاتی های شما هستند.

یکی از هنرهای قدیمی ایرانی مسگری است

مس اولین فلزی بود که بشر کشف کرد. در ایران مسگری نیز هنری باستانی است که قدمتی طولانی دارد. یافتن بازار مس در هر شهری که بازدید می کنید بسیار رایج است.در زنجان نیز یکی وجود دارد که قدمت آن به دوره سلجوقی و ایلخانی می رسد. این صنعت از کنده کاری برای ایجاد نقوش فلزی استفاده می کند. در بازار مسگرهای زنجان انواع غذاهای منحصر به فرد و زیبا را می توانید به عنوان سوغاتی به عزیزان خود و کسانی که به دنبال خواص درمانی آن هستند، بخرید.

با توجه به آنچه در بالا گفتیم، زنجان به صنایع دستی بسیار معروف است که از جمله آنها می توان به صنایع دستی اشاره کرد.

 

ملیله کاری

سوزن دوزی

dyeing

منبت و مجسمه مینیاتور

Charuq

نمد بافی

قالی بافی

جاجیم بافی

ظروف مسی

 

سوغات زنجان را از کجا بخریم؟

 

با بازدید از بازار زنجان از سیر گرفته تا پیاز می توانید خرید کنید. برای یافتن بازار باید به چهارراه امیرکبیر بروید. این بازار در سعدی جنوبی قرار دارد که می توانید در آن مسیر پیاده روی کنید. بازاری از میدان فردوسی واقع در سبزه میدان به دو قسمت بالا و پایین تقسیم می شود.

در انتهای بازار واقع شده است، می توانید انواع مختلفی از کالاهای دست ساز را پیدا کنید. قالیچه‌ها، فرش‌ها و ملیله‌ها در بازار بالایی قرار دارند. جایی مثل جایی که در آن قدم می زنید و سوغاتی پیدا می کنید به زمان آقا محمدخان قاجار برمی گردد.

 

در سفر به زنجان باید هتلی نزدیک بازار زنجان انتخاب کنید تا بتوانید به راحتی به هر چیزی که نیاز دارید دسترسی داشته باشید. آیا زنجان جای خوشایندی برای بازدید است؟ آیا سوغاتی دیگری هم هست که می شناسید؟

سایت فروشگاه سوغات زنجان : اینجا کلیک کنید
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.